[

Alte precizari

]

Principii CAR

MADISON, Wisconsin—În aceasta vara, membrii Consiliului Mondial al Caselor de Ajutor Reciproc (WOCCU) si-au întarit angajamentul fata de membrii caselor de ajutor reciproc din întreaga lume prin adoptarea Principiilor Internationale de Protectie a Consumatorilor Caselor de Ajutor Reciproc.

WOCCU a facut recent urmatorul pas pentru a promova principiile în rândul caselor de ajutor reciproc selectate si a participa împreuna cu alte agentii de microfinantare importante pentru a se asigura ca acordarea echitabila de credite si practicile legate de economii sunt acceptate la nivel global.

Principiile Internationale aprobate în iulie de catre Adunarea Generala a WOCCU din Hong Kong, constituie ultima dintr-o serie de directive pentru casele de ajutor reciproc publicata de catre organizatie. Cele noua principii sunt concepute pentru a completa mai degraba decât pentru a înlocui cerintele de reglementare locale si standardele prudentiale, oferind modele ale "celor mai bune practici" pentru a oferi servicii membrilor caselor de ajutor reciproc, coform lui Dave Grace, vicepresedinte al WOCCU' pentru servicii de asociere. "Casele de Ajutor Reciproc din întreaga lume exista pentru a oferi servicii membrilor lor, dar nu toti membrii sunt serviti în mod egal," a spus Grace. "Membrii caselor de ajutor reciproc din întreaga lume au dreptul la un tratament corect si etic oferit cu un grad înalt de onestitate si integritate. Principiile WOCCU prezinta standardele pentru oferirea de servicii etice membrilor aplicabile tuturor caselor de ajutor reciproc indiferent unde se afla." Cele noua principii au fost elaborate în ultimii doi ani printr-un proces de participare a membrilor WOCCU si experti mondiali în protectia consumatorului. Principiile constituie piatra de temelie a eforturilor WOCCU în Kenya, Mexic si Filipine, unde casele de ajutor reciproc promoveaza un program care evalueaza activitatea caselor de ajutor reciproc pe baza principiilor si efectueaza schimbari acolo unde exista lacune. Programul initial ar trebui sa dureze de la sase pâna la noua luni pentru a se încheia. Rezultatele programului pilot vor guverna aplicarea principiilor la casele de ajutor reciproc din alte tari, a spus Grace.

WOCCU participa de asemenea la un grup de lucru sub patronajul Centrului pentru Incluziune Financiara la ACCION International, o organizatie de microfinantare cu sediul central în Boston. Pe lânga Grace si reprezentanti ai caselor de ajutor reciproc care promoveaza principiile WOCCU participantii din cadrul acestui grup includ Deutsche Bank, Grupul Consultativ pentru Ajutorarea Saracilor (CGAP) si alte organizatii. Grupul de lucru în ansamblu va analiza mai pe larg conditiile serviciilor financiare în tarile aflate în curs de dezvoltare, dar eforturile WOCCU se vor concentra numai asupra caselor de ajutor reciproc, a explicat Grace. "Principiile de Protectie a Consumatorului au fost aprobate într-o perioada în care sistemele caselor de ajutor reciproc din tarile membre ale WOCCU cum ar fi Australia si Irlanda îsi examinau propriile coduri de conduita, si în urma unei economii americane dezechilibrate datorita unei crize a creditelor ipotecare cu risc crescut provocate de institutiile financiare care în mod clar nu opereaza în interesul consumatorilor," a spus Grace. "Suntem încrezatori ca rezultatele studiilor noastre pilot vor demonstra ca servirea membrilor în mod etic si onest este pur si simplu o afacere cinstita." Principiile Internationale de Protectie a Consumatorilor Caselor de Ajutor Reciproc emise de WOCCU se refera la urmatoarele chestiuni: DifCasele de ajutor reciproc trebuie sa prezinte taxele percepute pentru economii si depozite precum si ratele dobânzilor si dividendelor în mod clar si în scris membrilor înainte de încheierea oricarei tranzactii. Casele de ajutor reciproc trebuie sa distribuie memebrilor extrase de cont detaliate care sa prezinte soldurile împrumuturilor si economiilor, ratele, taxele si cheltuielile financiare cel putin o data la trei luni. Toate operatiunile de marketing si publicitate trebuie sa contina informatii corecte si relevante pentru a-i ajuta pe membri sa ia decizii informate. Casele de ajutor reciproc trebuie sa ofere membrilor informatii exacte, comparabile, transparente si complete despre costul total al împrumuturilor, incluzând taxele si comisioanele asa cum prevede legislatia aplicabila. Casele de ajutor reciproc pot sa utilizeze practici de încasare în functie de necesitate, dar sa nu îi hartuiasca si nici sa nu îi abuzeze fizic sau verbal pe membri în cursul acestui proces.

Casele de ajutor reciproc trebuie sa ofere membrilor optiunea de a nu oferi accesul unor terte persoane la informatiile lor personale în scopul de a le vinde mebrilor produse sau servicii. Casele de ajutor reciproc trebuie sa ofere membrilor optiuni pentru solutionarea disputelor cu casa de ajutor reciproc pentru a suplimenta optiunile oferite de sistemul legal. Sa ofere informatii educative cu privire la prosperitate si utilizarea înteleapta a clui: Casele de ajutor reciproc trebuie sa ofere informatii educative si sa le ofere membrilor instrumente care sa explice cum sa îsi îmbunatateasca situatia economica si sa utilizeze creditele în mod întelept. Casele de ajutor reciproc care doresc sa si schimbe forma juridica trebuie sa supuna problema votului direct a cel putin 30% din membri, cu 75% care sa voteze în favoarea schimbarii formei juridice. ConsiliuConsiliul Mondial al Caselor de Ajutor Reciproc (WOCCU) este asociatia profesionala si agentia mondiala de dezvoltare pentru casele de ajutor reciproc. WOCCU promoveaza dezvoltarea sustinuta a caselor de ajutor reciproc si a altor cooperative financiare din întreaga lume pentru a-i face pe oameni mai puternici prin accesul la servicii financiare disponibile si de înalta calitate. WOCCU pledeaza în favoarea sistemului global al caselor de ajutor reciproc în fata organizatiilor internationale si colaboreaza cu guvernele nationale pentru îmbunatatirea legislatiei si reglementarilor. Programele sale de asistenta tehnica introduc noi instrumente si tehnologii pentru îmbunatatirea rezultatelor financiare ale caselor de ajutor reciproc si cresterea razei lor l Mondial al Caselor de Ajutor Reciproc (WOCCU) este asociatia profesionala si agentia mondiala de dezvoltare pentru casele de ajutor reciproc. WOCCU promoveaza dezvoltarea sustinuta a ltÎn întreaga lume, 49.000 de case de ajutor reciproc din 96 de tari deservesc peste 177 milioane de oameni. În 2007, programele de asistenta tehnica ale Consiliului Mondial au ajuns la aproape 6 milioane de oameni din 17 tari.or cooperative financiare din întreaga lume pentru a-i face.

[

Contact

]

Sediul central Comanesti
Str. Republicii, Bl. 14, Ap. 2-17
Tel./Fax: 0234 374 657

Sucursala Bacau
Str. 9 Mai, Nr. 82 - 84
Tel./Fax: 0372 713 484

Sucursala Brasov
Str. Calea Bucuresti, Nr. 102
Tel./Fax: 0368 800 919

Sucursala Tg. Ocna
Str. C. Negri, Bl. B7
Tel./Fax: 0234 344 186

Sucursala Slanic-Moldova
Str. Stefan cel Mare, Bl. 18
Tel./Fax: 0234 343 333

Sucursala Iasi
Soseaua Arcu, Nr. 27, Bl. CL2, parter
Tel: 0332 100 446